TakSeir
اجاره ماشین عروس

اجاره ماشین عروس

کرایه ماشین عروس در تهران

اجاره ماشین عروس در بین مردم ایران، سابقه زیادی دارد. بدیهی است که کرایه ماشین عروس در تهران، قبل از شهرهای دیگر، اتفاق افتاد. از همان سال‌های ابتدایی که خودرو، وارد کشور ایران شد، پدیده اجاره خودرو برای ماشین عروس در تهران هم به وجود آمد.

قبل از این که خودرو وارد کشور ایران شود، معمولا در مراسم عروسی از درشکه و اسب و قاطر و شتر و حتی الاغ برای این که عروس را از خانه پدری خود به خانه همسر بیاورند، استفاده می کردند.

می دانید که کشور ایران دارای قومیت‌ها و مذاهب و فرهنگ‌های متفاوتی است. این تفاوت فرهنگی در مراسم و جشن عروسی به معنای واقعی کلمه بروز می‌کند. در نتیجه در جای جای کشور ایران، مرکبی که عروس سوار بر آن می‌شد، متناسب با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف، فرق می کرد. هر چقدر که جلوتر آمدیم، فرهنگ‌های مردم نقاط مختلف به هم دیگر نزدیک شدند و آداب و رسوم موجود در مراسم عروسی مناطق مختلف کشور هم شباهت زیادی به همدیگر پیدا کردند. با این وجود، هنوز هم در بعضی از مناطق کشور ایران، عروس و دامادها سوار بر اسب می‌شوند ولی اکثریت قریب به اتفاق زوج‌های جوان در مراسم عروسی امروزی، سوار بر خودرو می شوند.

کرایه ماشین عروس در تهران

در واقع، ماشین عروس به یک جزء لاینفک در مراسم عروسی امروزی تبدیل شده است. حتی امروزه عروس و دامادهایی هم که در مراسم عروسی خود، سوار بر اسب و یا درشکه می شوند هم دارای ماشین عروس هستند و درشکه و اسب و …، یک آپشن اضافی به حساب می‌آید.

اجاره ماشین عروس کلاسیک

ماشین‌های کلاسیک و قدیمی، محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم امروزی پیدا کرده اند.  شرکتهای اجاره دهنده خودرو، خودروهایی که مربوط به ده‌ها سال قبل است را به عنوان یک ماشین عروس، تزیین می کنند و در اختیار زوج‌های جوان قرار می دهند. خودروهای قدیمی آمریکایی که حدود هفتاد یا هشتاد و یا حتی نود سال پیش وارد ایران شدند و یا حتی خودروهای بنز آلمانی قدیمی و غیره جزء این دسته از خودروها هستند که در اجاره ماشین عروس کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای اجاره ماشین برای عروس

در این قسمت از مقاله قصد داریم، مزایای اجاره ماشین برای عروس را ذکر کنیم. به هر حال روز و شب عروسی برای هر زوج جوانی و حتی برای والدین آنها دارای اهمیت فراوانی است و به هیچ عنوان، عروس و دامادهای جوان دوست ندارند که عکسها و فیلم هایی که از شب عروسی خود ثبت می کنند، دارای نقص و عیبی باشد. یکی از مواردی که همیشه در عکس‌ها ثبت می شود، همین ماشین عروس است.

هر چقدر که ماشین عروس لاکچری تر و زیباتر و شیک تری داشته باشید و تزیینات زیبایی بر روی آن وجود داشته باشد، عکس‌ها و فیلم‌های عروسی شما هم زیباتر خواهد شد. اجاره ماشین برای عروس، دارای مزایای فراوانی است. بارزترین مزیت اجاره ماشین برای عروس در تهران، برای زوج‌های جوانی است که ماشین شخصی ندارند. طبیعتاً این دسته از زوج‌های جوان، می توانند با اجاره ماشین برای عروسی، روز و شب عروسی خود را در یک ماشین بسیار زیبا با همدیگر باشند و عکس‌ها و فیلم‌های زیبایی را با این ماشین ثبت کنند.

مزیت دیگر اجاره ماشین عروس در تهران و سایر شهرستانها، برای افرادی است که دارای ماشین هستند ولی ماشین آنها از لحاظ زیبایی، خیلی در سطح مناسبی قرار ندارد. این دسته از افراد هم می توانند ماشین خود را کنار بگذارند و در روز و شب عروسی، یک ماشین زیبا و لاکچری و کلاسیک را اجاره کنند. مزایای کرایه ماشین برای عروس فقط برای افرادی که دارای وضعیت اقتصادی نامناسبی هستند، نمی باشد. بلکه حتی زوج‌های جوان پول دار که خود، دارای ماشین‌های لوکس و گران قیمت هستند هم به سراغ اجاره ماشین عروس می روند.

در واقع بسیاری از زوج‌های جوان دوست دارند از ماشینهای کلاسیک و قدیمی برای ماشین عروس خود استفاده کنند. در نتیجه ماشین لوکس و لاکچری و گران قیمت خود را کنار می گذارند و یک ماشین کلاسیک و زیبا را برای ماشین عروس خود کرایه می‌کنند. بسیاری از موارد اجاره ماشین عروس تهران، خصوصا در مناطق شمالی تهران، به همین نحو است.

مدارک و شرایط لازم برای اجاره ماشین عروس

در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد مدارک و شرایط لازم برای اجاره ماشین عروس، مطالبی را ذکر کنیم. اگر شما ماشین عروس با راننده را به خدمت بگیرید، خیلی مدارک خاصی نیاز نیست که به شرکت اجاره دهنده خودروی عروس پرداخت نمایید. در واقع در این صورت، شما تنها باید هزینه اجاره خودرو و همچنین هزینه گل آرایی و دسته گل عروس و غیره را پرداخت نمایید. ولی اگر قرار باشد ماشین عروس را بدون راننده کرایه کنید، باید حتماً یک چک معتبر به قیمت خود خودروی کرایه شده به شرکت اجاره دهنده خودرو پرداخت نمایید.

بسیاری از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، یک سند ملکی معتبر که قیمت ارزش آن برابر با ارزش خودرو و یا بیشتر از ارزش خودرو است را هم از شما طلب خواهند کرد. البته مدارک شناسایی هم باید به شرکت سازنده خودرو تحویل داده شود.

قوانین اجاره ماشین عروس

قوانین اجاره ماشین عروس

در صورتی که قصد کرایه ماشین عروس در تهران را دارید باید به اطلاع شما برسانیم که شرکت‌های مختلفی هستند که در امر اجاره خودروهای مختلف از جمله خودروهای لوکس فعالیت می‌کنند.

شما به راحتی می‌توانید وارد سایت اینترنتی شرکت‌ها شوید و خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در واقع قانون خاصی برای کرایه ماشین عروس در تهران وجود ندارد. فقط کافی است مدارک لازم را تحویل شرکت اجاره دهنده خودرو بدهید و به حفظ و نگهداری از خودروی اجاره گرفته شده هم اهمیت زیادی بدهید.

البته بعضی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، محدودیت‌هایی را برای اجاره گیرنده تعیین می کنند. مثلا بعضی از شرکت‌ها مشخص می‌کنند که مشتری حتماً باید در محدوده خاصی خودرو را رانندگی کند.

بعضی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، اجازه خروج از شهر را به مشتریان خود نمی دهند. بعضی از شرکتهای اجاره دهنده خودرو هم قانونی دارند که مشخص می کند فرد اجاره گیرنده خودرو نباید از یک میزان، بیشتر با خودرو رانندگی کند. در واقع کیلومتر خودرو را در هنگام تحویل به فرد اجاره گیرنده، صفر می کنند تا مشخص شود که فرد اجاره گیرنده خودرو چه میزان از خودرو استفاده کرده است.

نکات کرایه ماشین عروس

در هنگام کرایه ماشین عروس باید به یک سری از نکات دقت کنید. رعایت این نکات باعث می شود که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ کیفیت، خودروی خوبی در اختیار شما قرار گیرد. رعایت این نکات باعث خواهد شد که در انتهای مراسم عروسی، شما رضایت خوبی از ماشین عروس اجاره گرفته شده داشته باشید.

مهم ترین نکته این است که بهتر است از ماشین عروس با راننده استفاده کنید نه ماشین عروس بدون راننده. البته این امر، سلیقه ای است و بسیاری از زوج‌های جوان دوست دارند در ماشین عروس، کاملا تنها در کنار همدیگر باشند و فرد دیگری در خلوت آنها حضور نداشته باشد. اما ما به زوج های جوان، استفاده از ماشین عروس با راننده را توصیه می کنیم. در صورتی که شما ماشین عروس با راننده را برای خود در نظر بگیرید، اگر خدای نکرده مشکلی برای آن ماشین در شب عروسی پیش بیاید، مسئولیت ماشین با راننده خواهد بود نه بر عهده داماد.

به هر حال خودرو یک وسیله ای است که همیشه در معرض آسیب دیدن است. آسیب می تواند به علت تصادف باشد و یا به علت مشکلات فنی خود ماشین. در خودروهای کلاسیک و قدیمی، این مشکلات می‌تواند بیشتر پیش بیاید. اگر شما راننده‌ را هم همراه با ماشین عروس به خدمت بگیرید، دیگر نیازی نیست که نگران این مشکلات باشید. مزیت دیگر استفاده از ماشین عروس با راننده این است که داماد با خیال راحت می تواند مشغول مراسم عروسی باشد و دیگر نگران پیدا کردن جای پارک برای ماشین و یا نگران رانندگی کردن با آن نخواهد بود. نکته دیگری هم که باید لحاظ کنید این است که در تایمی که مشخص کرده اید خودرو را تحویل شرکت اجاره دهنده خودرو بدهید.

اجاره ماشین عروس ارزان

امکان اجاره ماشین عروس ارزان هم برای شما فراهم است. بسیاری از زوج‌های جوان فکر می‌کنند که کرایه ماشین عروس تهران فقط مختص افراد ثروتمند است و امکان کرایه خودرو‌های عادی ایرانی در سایت‌های اجاره خودرو وجود ندارد. سایت‌های اجاره خودرو، خودروهای ارزان قیمت را هم برای ماشین عروس کرایه می دهند.

شما اگر بودجه کافی برای اجاره خودروهای لوکس و لاکچری گران قیمت خارجی را ندارید، می توانید همین خودروهای ارزان ‌قیمت داخلی را از سایتهای اجاره دهنده خودرو کرایه کنید. معمولاً  زوج‌های جوانی که هیچ خودروی شخصی برای خود ندارند اقدام به کرایه خودروی ارزان قیمت برای مراسم عروسی خود می کنند.

قیمت کرایه ماشین عروس

هزینه کرایه ماشین عروس به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه به این عوامل اشاره خواهیم کرد.

  1. نوع خودرو و مدل آن تاثیر بسیار زیادی در هزینه اجاره ماشین عروس در تهران دارد. طبیعتا اجاره خودرویی مانند بنز یا بی ام و، با اجاره خودرویی همانند پراید یکسان نخواهد بود. شما در هنگام اجاره خودرو باید هدف خود را از اجاره آن تعیین کنید و متناسب با آن هدف، به اجاره خودرو با هزینه ای معقول، اقدام کنید.
  2. عامل دیگر تاثیر گذار در هزینه اجاره ماشین عروس تهران، مدت زمان اجاره آن است. اجاره خودرو می‌تواند به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد. منظور از اجاره کوتاه مدت خودرو از شرکت اجاره دهنده خودرویی به شرکت دیگر متفاوت است. معمولا منظور از اجاره کوتاه مدت در شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، اجاره ساعتی و یا اجاره روزانه و یا حداکثر اجاره به مدت 27روزه است. منظور از اجاره بلند مدت خودرو هم اجاره یک خودرو برای مدت چهار هفته و یا بیشتر از آن می باشد. طبیعتاً اجاره خودرو نمی تواند بیشتر از ۳۶۰ روز باشد. با این حساب، اجاره خودرو به مدت ۲۸ روز تا ۳۶۰ روز را اجاره بلند مدت خودرو می گویند. البته در بسیاری از موارد، شرکت‌ها از اجاره خودرو برای مدت بیشتر از سه الی چهار روز، خودداری می‌کنند و این کار را یک کار پر مخاطره ای برای شرکت اجاره دهنده خودرو تلقی می نمایند. بدیهی است که شرکت‌هایی که اقدام به اجاره بلند مدت خودرو می‌کنند باید تخفیفات ویژه ای را هم برای این کار تعیین نمایند.
  3. مورد دیگری که در هزینه اجاره ماشین عروس تاثیر دارد، این است که شما خودرو را به همراه راننده درخواست می کنید و یا می خواهید کار رانندگی با خودرو را خودتان انجام دهید. طبیعی است که اگر راننده هم در مدت اجاره در خدمت شما باشد، هزینه پرداختی شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  4. مورد آخر تاثیر گذار در هزینه اجاره ماشین عروس در تهران، نحوه گل آرایی و تزئین ماشین عروس است. به هر میزانی که تعداد گل های استفاده شده در ماشین عروس بیشتر باشد و از گلهای گران قیمت تری در آن اشتفاده شده باشد، قیمت کرایه ماشین عروس هم به همان تناسب بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول اجاره ماشین عروس

شما تنها باید هزینه اجاره خودرو و همچنین هزینه گل آرایی و دسته گل عروس و غیره را پرداخت نمایید. ولی اگر قرار باشد ماشین عروس را بدون راننده کرایه کنید، باید حتماً یک چک معتبر به قیمت خود خودروی کرایه شده به شرکت اجاره دهنده خودرو پرداخت نمایید. بسیاری از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، یک سند ملکی معتبر که قیمت ارزش آن برابر با ارزش خودرو و یا بیشتر از ارزش خودرو است را هم از شما طلب خواهند کرد. البته مدارک شناسایی هم باید به شرکت سازنده خودرو تحویل داده شود.

بعضی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، اجازه خروج از شهر را به مشتریان خود نمی دهند. بعضی از شرکتهای اجاره دهنده خودرو هم قانونی دارند که مشخص می کند فرد اجاره گیرنده خودرو نباید از یک میزان، بیشتر با خودرو رانندگی کند. در واقع کیلومتر خودرو را در هنگام تحویل به فرد اجاره گیرنده، صفر می کنند تا مشخص شود که فرد اجاره گیرنده خودرو چه میزان از خودرو استفاده کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *